• +48 (22) 50 234 70
  • Inwenta - facebook
  • Inwenta - Linkedin
  • Inwenta - youtube
Inwenta Interim
  • Oferty pracy
  • Usługi
  • O Firmie
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Polski
  • English
Aktualności

  1. Home
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. Zarządzanie wizualne

Zarządzanie wizualne

Zarządzanie wizualne to bardzo potężne narzędzie, które może być doskonałym lekarstwem na jedną z najgorszych ułomności naszej natury, jaką jest postrzeganie rzeczywistości przez pryzmat teraźniejszości, czyli tego, co dzieje się „tu i teraz”. Nasz umysł nie jest stworzony do tego, by pamiętać o zbyt wielu szczegółach. Zgodzi się ze mną każdy, kto próbował uczyć się pamięć choćby jednego wiersza. Aby poradzić sobie z tą wadą w procesie podnoszenia naszej efektywności, możemy doskonalić się, grupując nasze działania w dwa zestawy:

  • czynności rutynowe- wykonywane w określonym czasie.
  • zadania, których realizacja jest wyzwalana poprzez powiązane z nimi „potykacze” – stany lub zdarzenia, które je wyzwalają.

Oto przykłady obrazujące różnicę:

Wracam z pracy -> sprzątam [działanie rutynowe];

Wracam z pracy i w domu jest nieporządek -> sprzątam [działanie wyzwalane przez bałagan];

Kończę realizację zadania → sprawdzam kanały komunikacyjne takie jak nieodebrane telefony, poczta mailowa) [działanie rutynowe];

Kończę realizację zadania i sprawdzam kanały komunikacyjne takie jak nieodebrane telefony, poczta mailowa → dokonuję korekty planu pracy na dziś [działanie wyzwalane przez pilne telefony oraz maile].

Z powyższych przykładów można wyciągnąć wniosek, że działania wyzwalane pozwalają nam zaoszczędzić czas poprzez zaniechanie wykonywania niepotrzebnych, rutynowych działań (np. jeśli w domu panuje porządek, nie ma potrzeby sprzątać). Nie musimy także obciążać nimi pamięci. Pojawienie się czynnika wyzwalającego automatycznie uruchomia wykonanie zadania. Taki schemat pozwala odwlec w czasie działania bez obawy, że zostaną przeoczone lub zapomniane.

Te proste przykłady prezentują metodę, która może być stosowana w bardziej złożonych działaniach z obszaru naszej pracy zawodowej. Konstrukcja „wyzwalacz -> działanie” stworzona w naszym umyśle może ułatwić nam pracę dzięki uwolnieniu naszej pamięci od szczegółów, co i kiedy należy wykonać. Jeżeli przyjrzymy się naszemu codziennemu życiu, to w taki właśnie sposób wykonujemy większość naszych działań, choć robimy to nieświadomie.

Najczęstszymi wyzwalaczami są:

  • lista zadań do wykonania bez przypisanego czasu realizacji,
  • plan dnia – lista zadań do wykonania dzisiaj,
  • kalendarz,
  • skrzynka mailowa (ze statusem nowej poczty),
  • tablica/ściana/lodówka, na której przyklejamy żółte karteczki,

Podsumowanie

Część z tych wyzwalaczy powstaje bez naszego udziału (np. zapełniająca się skrzynka mailowa), a część tworzymy sami, zapisując na przykład zmiany statusu wykonywanej przez nas pracy lub skreślając zadania wykonane.

Opisywana metoda nie wymaga wyrafinowanych technologii. Nie musimy jej poświęcać zbyt wiele czasu i wysiłku, by sprawnie funkcjonowała. Przy tworzeniu naszych wyzwalaczy warto uwzględnić warunki zewnętrzne lub nasze nawyki. Warto także pamiętać, aby wysiłek poświęcony na ich kreowanie był minimalny.

Opracowanie własne na podstawie ,,Produktywność osobista” Roman Wendt

Tagi:

Ostatnie artykuły

  • Poznaj 6 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pracowników!
  • ZOBACZ CO DZIAŁO SIĘ PODCZAS KONFERENCJI LATOHR – PANEL 2
  • Zobacz co działo się podczas konferencji LatoHR – Panel 1
  • Jak organizacje mogą wpływać na zaangażowanie pracowników?
  • PRACA ZDALNA – NASZA NOWA NORMALNOŚĆ
Ta strona używa plików cookie, które są zapisywane na Twoim urządzeniu. Korzystanie z tej strony oznacza akceptację plików cookie. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych jak również w celu dostosowania ustawień do indywidualnych potrzeb użytkownika. czytaj więcej akceptuję
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT

Nasi Partnerzy

http://www.stowarzyszenieim.org/
http://www.pstd.org.pl/
https://hr24.com.pl/
http://www.czasopisma.wolterskluwer.pl/personel-plus/
http://pkpplewiatan.pl
https://www.iim.org.uk/

Dla Pracodawców

  • Ocena kompetencji on-line
  • Assessment/development centre
  • Centrum analiz i rozwiązań HR
  • Ocena 360°
  • Szkolenia i coaching
  • Audyt personalny
  • Interim management
  • Executive search
  • Rekrutacja i selekcja
  • Outplacement

Dla Kandydatów

  • Oferty pracy
  • Zostań Interim Managerem
  • Wyślij CV
  • Standardy Rekrutacji w Inwencie
  • Predyspozycje zawodowe dla młodzieży

Kontakt

    INWENTA SP. Z O.O.
    tel.: +48 (22) 50 234 70
    e-mail: biuro@inwenta.pl
    • Inwenta - facebook
    • Inwenta - Linkedin
    • Inwenta - youtube

    Linki

    • Aktualności
    • Polityka prywatności
    • Lato HR – Konferencja
    • Stowarzyszenie Interim Managers
    • Konferencje SIM
    • Centrum Filtrowa
    • Projekty UE

Newsletter