• +48 (22) 50 234 70
  • Inwenta - facebook
  • Inwenta - Linkedin
  • Inwenta - youtube
Inwenta Interim
  • Oferty pracy
  • Usługi
  • O Firmie
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Polski
  • English
Aktualności

  1. Home
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. Na jakie kompetencje postawić...

Na jakie kompetencje postawić w przyszłości ?

Transformacja cyfrowa i digitalizacja już od jakiegoś czasu są gorącym tematem dla wielu osób i działów zaangażowanych w zarządzanie organizacjami. 62% pracodawców uważa, że do 2023 będą musieli przeszkolić ¼ swoich pracowników (lub zatrudnić nowych), by odpowiedzieć na wyzwania związane z automatyzacją i digitalizacją .

„Organizacje przechodzą przez ogromne zmiany. Preferencje konsumentów w połączeniu z technologią zmieniają tradycyjne modele biznesowe. W miarę postępu transformacji cyfrowej przemysł będzie się dalej zmieniał, a nowe modele będą musiały się tworzyć.” Te słowa Lori Goltermann, CEO Aon Risk Solutions, jasno pokazują, z czym mierzy się i będzie się mierzyć biznes w nadchodzącym czasie.

Według wielu badań kluczem do sukcesu w odnalezieniu się w rzeczywistości VUCA będzie umiejętność sprawnego adaptowania się do zmian oraz efektywnego funkcjonowania w nich. Dodatkowym wyzwaniem jest to, że, biorąc pod uwagę transformację cyfrową i rozwój technologii, umiejętności wymagane na różnych stanowiskach nie są jeszcze w pełni zdefiniowane, ze względu na ciągły rozwój tego obszaru. Z badania prowadzonego przez 3 lata przez Aon’s Assessment Solutions wynika, że głównymi kompetencjami, których organizacje powinny w aktualnej rzeczywistości biznesowej poszukiwać są:

• Zdolność do ciągłego uczenia się
• Agility, rozumiane jako umiejętność szybkiego i efektywnego dostosowywania się do zmian
• Ciekawość i otwartość na zmiany

Dzięki ocenie tych obszarów możemy dowiedzieć się, na ile kompetencje, które posiada dana osoba, będą wspierać transformację cyfrową w organizacji. Dodatkowo, możemy wnioskować o tym, na ile dany pracownik będzie czuł się komfortowo w cyfrowym środowisku. To ostatnie będzie niezwykle ważne dla wykorzystania pełnego potencjału danej osoby – trudności w pogodzeniu się z nowymi oczekiwaniami i wymaganiami mogą negatywnie wpłynąć na motywację pracownika, co może skutkować obniżeniem jego efektywności w pracy.

Ciekawe dane można również znaleźć w najnowszym raporcie podsumowującym VI edycję badania BKL w latach 2017-2018 „Bilans Kapitału Ludzkiego – Aktywność zawodowa i edukacyjna dorosłych Polaków wobec wyzwań współczesnej gospodarki”. Wynika z niego, że w średnich i dużych przedsiębiorstwach (zatrudniających powyżej 50 osób) najbardziej ceni się u pracowników trzy kategorie kompetencji:

• Samoorganizacyjne
• Interpersonalne
• Kognitywne

Poniższa grafika prezentuje dokładniejsze omówienie obszarów kompetencyjnych wyróżnionych w BKL.

 

 

Wyzwaniem dla działów HR będzie zatem znalezienie i korzystanie z takich narzędzi, które pozwolą na weryfikację bardzo kompleksowych profili kompetencyjnych pracowników i kandydatów, ponieważ zestawiając razem różne badania okazuje się, że nie wystarczy poszukiwać i rozwijać jedynie kompetencji cyfrowych. Z drugiej strony, pokolenia wchodzące na rynek pracy oczekują, by procesy rekrutacyjne były atrakcyjne, ciekawe i sprawne. Jak to połączyć?

Rozwiązaniem, które odpowiada na te wyzwania może być korzystanie z nowoczesnych narzędzi psychometrycznych. Wykonanie testów kognitywnych (często w formie zgamifikowanej) czy kwestionariuszy kompetencyjnych i motywacyjnych nie zajmuje dużo czasu, a informacja zwrotna odnośnie poziomu wykonania może być przekazana kandydatowi od razu. Kompleksowy obraz kompetencji, w krótkim czasie i w atrakcyjnej formie, czyli dokładnie to, czego poszukujemy.

Poszukując narzędzi psychometrycznych zwróć uwagę na to czy:
– platforma dostawcy spełnia wymagania dotyczące RODO;
– narzędzia są rzetelne i trafne;
– narzędzia posiadają polskie, aktualne normy;
– można z nich korzystać na rożnych urządzeniach mobilnych.

 

Autor: Jagoda Smoleńska, Konsultant, Projekty Oceny i Rozwoju Kompetencji

 

 

1.McKinsey Global Institute report, Job lost, jobs gained: Workforce transition in a time of automation, McKinsey panel survey, Listopad 2017

Tagi:

analiza cyfrowa rekrutacja kompetencje ocena pracownicy umiejętności

Ostatnie artykuły

  • Poznaj 6 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pracowników!
  • ZOBACZ CO DZIAŁO SIĘ PODCZAS KONFERENCJI LATOHR – PANEL 2
  • Zobacz co działo się podczas konferencji LatoHR – Panel 1
  • Jak organizacje mogą wpływać na zaangażowanie pracowników?
  • PRACA ZDALNA – NASZA NOWA NORMALNOŚĆ
Ta strona używa plików cookie, które są zapisywane na Twoim urządzeniu. Korzystanie z tej strony oznacza akceptację plików cookie. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych jak również w celu dostosowania ustawień do indywidualnych potrzeb użytkownika. czytaj więcej akceptuję
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT

Nasi Partnerzy

http://www.stowarzyszenieim.org/
http://www.pstd.org.pl/
https://hr24.com.pl/
http://www.czasopisma.wolterskluwer.pl/personel-plus/
http://pkpplewiatan.pl
https://www.iim.org.uk/

Dla Pracodawców

  • Ocena kompetencji on-line
  • Assessment/development centre
  • Centrum analiz i rozwiązań HR
  • Ocena 360°
  • Szkolenia i coaching
  • Audyt personalny
  • Interim management
  • Executive search
  • Rekrutacja i selekcja
  • Outplacement

Dla Kandydatów

  • Oferty pracy
  • Zostań Interim Managerem
  • Wyślij CV
  • Standardy Rekrutacji w Inwencie
  • Predyspozycje zawodowe dla młodzieży

Kontakt

    INWENTA SP. Z O.O.
    tel.: +48 (22) 50 234 70
    e-mail: biuro@inwenta.pl
    • Inwenta - facebook
    • Inwenta - Linkedin
    • Inwenta - youtube

    Linki

    • Aktualności
    • Polityka prywatności
    • Lato HR – Konferencja
    • Stowarzyszenie Interim Managers
    • Konferencje SIM
    • Centrum Filtrowa
    • Projekty UE

Newsletter