• +48 (22) 50 234 70
  • Inwenta - facebook
  • Inwenta - Linkedin
  • Inwenta - youtube
Inwenta Interim
  • Oferty pracy
  • Usługi
  • O Firmie
  • Aktualności
  • Kontakt
  • Polski
  • English
Aktualności

  1. Home
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. Interim managment – idea,...

Interim managment – idea, ludzie, projekty

24.09 w Warszawie odbyło się  spotkanie Inicjatywy Razem dla Różnorodności w Biznesie poświęcone zarządzaniu pokoleniami. Przedstawiciele biznesu, kadry zarządzającej, pracownicy branży HR  dyskutowali o  współpracy pokoleń w firmie i  najlepszych rozwiązaniach wspierających zarządzanie wiekiem.

Jednym z takich rozwiązań jest niewątpliwie interim management, którego fundament stanowi właśnie różnorodność  – zarówno ze względu na charakter tej metodologii, jak i ze względu na ludzi tworzących środowisko interim managerów.  Interim manager wnosi bowiem do organizacji świeże spojrzenie, nową wiedzę,  brakujące kompetencje. Jest doświadczonym menedżerem, zwykle z pokolenia 50+ , który funkcjonuje w formule projektowej. Dzięki bogatemu doświadczeniu ma bardzo szerokie spojrzenie na jakość procesów w spółce. Potrafi szybko zrozumieć zasady jej funkcjonowania. Działa na rzecz transferu wiedzy i usprawnienia współpracy pokoleń w firmie.

Tematyce interim managmentu został poświęcony specjalny raport przygotowany przez Stowarzyszenie Interim Managers we współpracy ze Szkołą Główną Handlową i Inwentą. W raporcie przeczytamy o tym, jak rozwija się rynek interim management w Polsce, kim są interim managerowie, jak działają, skąd pozyskują projekty i jakie są efekty ich działań.

– „Rynek sprzyja rozwojowi idei interim management”  – mówi  Beata Bukowska, ekspertka rynku pracy, partner w firmie Inwenta. – „Interim management ma w Polsce dość długą historię, ale nadal jest to rozwiązanie „młode”, nie dla wszystkich zrozumiałe. Brakuje umiejętności wykorzystania go na rzecz rozwoju firm. A koncepcja IM znakomicie wpisuje się w kilka trendów. W latach 70 ub. wieku za powstaniem i rozwojem koncepcji zarządzania czasowego stała redukcja zatrudnienia i zaostrzone przepisy prawa pracy w niektórych krajach Europy Zachodniej. Dziś znakomite środowisko do rozwoju IM tworzy przyspieszająca dynamika zmian w otoczeniu przedsiębiorstw, potrzeba zarządzania tymi zmianami, konieczność uzyskiwania szybkich rozwiązań, a także globalny trend rozwijania elastycznych form zatrudnienia. Nie zaskakuje więc, obserwowany także w Polsce, wzrost liczby interim managerów czy rosnąca liczba zleceń ze strony przedsiębiorców. Na uwagę zasługuje  coraz szersze zainteresowanie wykorzystaniem rozwiązania interim management ze strony firm mniejszych: właścicielskich, rodzinnych, startup’ów. Warto podkreślić stopniową profesjonalizację rynku. Co za tym idzie, coraz powszechniejsze staje się korzystanie z metodyki i narzędzi, które ułatwiają realizację projektów. Metodyka i narzędzia dostępne są bezpłatnie na stronie Stowarzyszenia Interim Managers. Rośnie grupa interim managerów legitymujących się certyfikatem „SIM Certyfikowany Interim Manager®”, który daje gwarancję wysokiej jakości oferowanych usług i pozwala budować przewagę konkurencyjną na rynku posiadającym go managerom. Interim Management zyskuje również na znaczeniu wśród firm doradztwa personalnego. Z roku na rok coraz więcej projektów rekrutacyjnych związanych z interim management jest realizowanych poprzez profesjonalnych head hunter’ów.  Pierwsze jaskółki na rynku odnotowują również firmy typu service provider w zakresie interim management, czyli kompleksowa realizacja projektu IM poprzez firmę oddelegowującą na projekt managera czasowego. Rozwiązanie to bardzo popularne u naszych zachodnich sąsiadów, w Polsce funkcjonuje dopiero od niedawna” .

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania rynku interim managerów w Polsce.

Pełen raport do pobrania tutaj: https://konferencjesim.org/raport/#wpcf7-f597-p574-o1.

 

Autor: Aleksandra Klimont

Tagi:

interim management projekt rozwój sukces zarządzanie
Beata Bukowska

Partner

pokaż numer telefonu
+48 501 250 850

Ostatnie artykuły

  • Poznaj 6 najważniejszych potrzeb i oczekiwań pracowników!
  • ZOBACZ CO DZIAŁO SIĘ PODCZAS KONFERENCJI LATOHR – PANEL 2
  • Zobacz co działo się podczas konferencji LatoHR – Panel 1
  • Jak organizacje mogą wpływać na zaangażowanie pracowników?
  • PRACA ZDALNA – NASZA NOWA NORMALNOŚĆ
Ta strona używa plików cookie, które są zapisywane na Twoim urządzeniu. Korzystanie z tej strony oznacza akceptację plików cookie. Informacji zapisywanych w plikach cookies używamy w celach statystycznych jak również w celu dostosowania ustawień do indywidualnych potrzeb użytkownika. czytaj więcej akceptuję
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT

Nasi Partnerzy

http://www.stowarzyszenieim.org/
http://www.pstd.org.pl/
https://hr24.com.pl/
http://www.czasopisma.wolterskluwer.pl/personel-plus/
http://pkpplewiatan.pl
https://www.iim.org.uk/

Dla Pracodawców

  • Ocena kompetencji on-line
  • Assessment/development centre
  • Centrum analiz i rozwiązań HR
  • Ocena 360°
  • Szkolenia i coaching
  • Audyt personalny
  • Interim management
  • Executive search
  • Rekrutacja i selekcja
  • Outplacement

Dla Kandydatów

  • Oferty pracy
  • Zostań Interim Managerem
  • Wyślij CV
  • Standardy Rekrutacji w Inwencie
  • Predyspozycje zawodowe dla młodzieży

Kontakt

    INWENTA SP. Z O.O.
    tel.: +48 (22) 50 234 70
    e-mail: biuro@inwenta.pl
    • Inwenta - facebook
    • Inwenta - Linkedin
    • Inwenta - youtube

    Linki

    • Aktualności
    • Polityka prywatności
    • Lato HR – Konferencja
    • Stowarzyszenie Interim Managers
    • Konferencje SIM
    • Centrum Filtrowa
    • Projekty UE

Newsletter