Zostań Interim Managerem

  • Jeśli masz bogate doświadczenie zawodowe
  • Lubisz i umiesz prowadzić projekty czasowe
  • Łatwo nawiązujesz kontakty interpersonalne i potrafisz budować autorytet

Interim Management to rozwiązanie dla Ciebie!

 

Inwenta jest jedną z pierwszych firm na rynku polskim wspierającą idee interim managementu – nowoczesnego zarządzania przedsiębiorstwem, a równocześnie sposobu na rozwój kariery zawodowej dla top menedżerów.

W związku ze zmianami jakie w ostatnich latach nastąpiły na rynku pracy w Polsce, ale też w pozostałych krajach Europy, widzimy rosnące zapotrzebowanie na zmiany w tradycyjnym podejściu do zarządzania przedsiębiorstwem oraz polityce zatrudnienia. Te zmiany już się zaczęły, począwszy od przejścia z „rynku kandydata” do „rynku pracodawcy”, większego nastawienia na optymalizację kosztów przez przedsiębiorstwa oraz tendencji do redukcji zatrudnienia. Wierzymy, że poprzez elastyczne podejście do rozwoju kariery zawodowej oraz czerpania z najlepszych standardów pochodzących z rynków zachodnich, polscy menedżerowie będą mogli dalej się rozwijać i zarządzać w optymalny sposób, m.in. dzięki takim narzędziom jak interim management.

Współpraca z instytucjami budującymi standardy interim managementu w Polsce i na świecie

Inwenta, jako inicjator rozwoju interim managementu w Polsce, współpracuje na co dzień z pierwszym, polskim stowarzyszeniem skupiającym osoby zaangażowane  w rozwój idei IM – Stowarzyszeniem Interim Managers (SIM), wspólnie budując w Polsce standardy pracy, promując  i podnosząc świadomość przedsiębiorców i pracowników w zakresie wykorzystywania idei IM w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

W ramach zagranicznej współpracy, Inwenta współpracuje z brytyjskim stowarzyszeniem Institute of Interim Management (IIM). IIM zajmuje się promocją, reprezentowaniem i wspieraniem interim managerów, mając obecnie w swoich szeregach 7500 Członków - będących profesjonalistami w zakresie zarządzania czasowego. Wspólnie z Inwentą i SIM realizuje projekt EFS "Interim Management - nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą", poświęcony rozwojowi interim managementu w Polsce.

Co to jest interim management (IM)?

Interim management to czasowe, zdefiniowane co do celu i zakresu działanie wewnątrz organizacji, realizowane przez interim managera, nakierowane na osiągnięcie konkretnych ustalonych rezultatów biznesowych, oparte na współpracy i partycypacji w ryzyku i zysku – w odniesieniu do zamierzonego celu.

Kim jest interim manager?

Interim manager  to manager od „zadań specjalnych”. Posiada wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w swojej branży i dziedzinie. Zostaje wynajęty przez firmę w celu realizacji konkretnego projektu, w określonym czasie. W oparciu o swoją wiedzę proponuje kierunki zmian w organizacji, przygotowuje dokładny plan działania i staje się odpowiedzialny za jego realizację, bądź pomaga w jego realizacji. Jego celem jest zawsze podniesienie wartości firmy.

Inwenta a interim managerowie

Inwenta współpracuje bezpośrednio z interim managerami, praktykami realizującymi projekty interimowe, stale poszerzając bazę polskich i zagranicznych top managerów. Dzięki temu  jesteśmy  w kontakcie z aktywnymi na rynku Kandydatami  - a tym samym możemy sprawnie i szybko zweryfikować ich zainteresowanie w przypadku realizowanych dla naszych Klientów projektów rekrutacyjnych – w tym także interimowych.

Procedura projektu interimowego w Inwencie

Z perspektywy Kandydata starającego się o zatrudnienie w projekcie interimowym, procedura rekrutacyjna jest dość prosta. Wynika to z tego, że rekrutacja na stanowisko interim managera jest z założenia procesem przyspieszonym i uproszczonym. Powody, dla których firma podejmuje decyzję o zatrudnieniu interima, zazwyczaj wymagają szybkich decyzji, działań i zmian. Tym samym interim manager musi rozpocząć projekt jak najszybciej, a jego wiedza i doświadczenie w wymaganym zakresie muszą w 100% satysfakcjonować Klienta.

Pierwszym, podstawowym kryterium pozwalającym uwzględnić Kandydata w projekcie jest jego dostępność do pracy na czas realizacji projektu. Specyfika projektów interimowych pokazuje, że czas ten może być bardzo zróżnicowany (od kilku miesięcy do kilku lat), podobnie jak stopień zaangażowania czasowego w projekt na przestrzeni tygodnia pracy – niekiedy jest to pełen etat, niekiedy 2-3 dni w tygodniu.

Ważnym elementem w rekrutacji interim managerów, oprócz standardowej dla projektów Executive Search weryfikacji umiejętności, doświadczeń i typu osobowości, jest też łatwość dotarcia do Kandydatów. W związku z krótkimi terminami realizacji projektów interimowych, pierwszym źródłem Kandydatów jest wewnętrza baza Inwenty. Ogromną rolę pełnią także rekomendacje oraz polecenia, gdyż doświadczenia z poprzednich projektów interimowych są kluczem do sukcesu dla Kandydów.

W trakcie procesu rekrutacyjnego, Kandydat musi być przygotowany na podejmowanie szybkich i wiążących decyzji dotyczących jego udziału w dalszych etapach rekrutacji. Powinien być także otwarty na dzielenie się swoimi referencjami ze zrealizowanych projektów oraz informacjami dotyczącymi jego doświadczeń.

Baza top managerów Inwenty

Jednym z czynników, który pozwala szybko rozpocząć realizację projektu interimowego przez menedżera, jest obecność aktualnego CV Kandydata w bazie Inwenty. Zawsze istnieje możliwość spotkania się z naszym Konsultantem i przedyskutowania ewentualnych wątpliwości w zakresie udostępniania swoich dokumentów do projektów. Więcej informacji  znajdą Państwo w zakładce Wyślij CV.

Ważnym elementem dla Kandydatów – zarówno w okresie poszukiwań pracy, jak i bycia zatrudnionym –  jest także nawiązywanie kontaktów z organizacjami skupiającymi środowisko polskich interim managerów. Jest to dość mała, acz prężnie działająca grupa.

Czy interim management jest dla mnie?

Na to pytanie, doświadczony menedżer powinien odpowiedzieć sobie wieloaspektowo. Jeżeli samodzielne rozpatrywanie „za” i „przeciw” nowej ścieżce zawodowej na niewiele się zda, warto zasięgnąć porady u specjalisty – Coacha, bądź Konsultanta z firmy doradztwa personalnego, którzy podpowiedzą, czy zakres dotychczasowych doświadczeń, upodobania, cechy osobowościowe sprzyjają rozwojowi kariery w kierunku interim managementu. Warto poszukać na rynku publikacji, które mogą pomóc w podjęciu tak ważnej życiowej decyzji.   

Najczęstsze powody, dla których menedżerowie szukają zmiany i mogą być zainteresowani interim managementem:

  • Chęć dalszego rozwoju;
  • Poczucie zastoju w karierze zawodowej;
  • Ciekawość;
  • Utrata pracy stałej;
  • Potrzeba zmiany.

Najważniejsze cechy jakie powinien posiadać interim manager:

  • Wieloletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach kierowniczych;
  • Wieloletnie doświadczenie zawodowe w różnych firmach/branżach;
  • Doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi;
  • Sukcesy na koncie;
  • Zabezpieczenie materialne, stabilna sytuacja finansowa;
  • Czerpanie satysfakcji z efektu działań, a nie poczucie władzy czy prestiżu;
  • Swobodne odnajdywanie się w sytuacji zmian.

Poza wymienionymi wyżej aspektami, jest jeszcze wiele innych elementów, które powinny złożyć się na decyzję o pozostaniu interim managerem oraz które mogą zadecydować, czy w ogóle jest to możliwe. Warto, aby być ich świadomym.

Podnoszenie kwalifikacji interim managera

Poza oczywistym rozwojem zawodowym, który idzie w parze z kolejnymi realizowanymi przez interim managera projektami, na rynku istnieją inicjatywy umożliwiające menedżerom rozwój swoich kompetencji i potwierdzenie posiadanych kwalifikacji z zakresu interim managementu. Inwenta obejmuje Patronat nad wybranymi, takimi jak:

Certyfikacja Interim Managerów realizowana przez Stowarzyszenie Interim Managers (SIM). Program Certyfikacji jest skierowany do osób posiadających przynajmniej roczne doświadczenie w zakresie prowadzenia projektów interimowych, które chciałyby potwierdzić swoje kwalifikacje zawodowe w powyższym zakresie. Na program Certyfikacji składa się cykl szkoleń, do którego mogą przystąpić menedżerowie, którzy dopiero rozważają rozwój kariery w kierunku interim managementu.

Korzyści z certyfikacji:

  • Certyfikat jest potwierdzeniem kompetencji interim managera oraz doświadczeń w obszarze projektów czasowych;
  • Certyfikat jest dokumentem potwierdzającym wiarygodność interim managera oraz jego ofert i rzetelnego wypełniania zobowiązań w stosunku do klientów, z którymi zostały zawarte umowy formalno-prawne;
  • Upowszechnianie banku danych o interim managerach, głównego źródła obiektywnej informacji dla Klientów;
  • Kształtowanie pozytywnego wizerunku interim managera.

Interim management – nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą – projekt dofinansowany z funduszy EFS, realizowany we współpracy z brytyjskim Institute of Interim Management oraz firmą Inwenta.

Celem projektu jest upowszechnienie rozwiązania HR dla biznesu jakim jest interim management, przedłużenie aktywności zawodowej menedżerów 50+ oraz wypracowanie i upowszechnienie innowacyjnych narzędzi do zastosowania w przedsiębiorstwach. Dzięki nawiązaniu międzynarodowej współpracy, Projekt zapewni wsparcie firm wiedzą, doświadczeniem i rozwiązaniami sprawdzonymi na gruncie gospodarek rozwiniętych, ale dostosowanych do warunków polskiego rynku. W ramach projektu prowadzone będą na szeroką skalę badania rynku, szkolenia menedżerów oraz ogólnopolskie działania promocyjne.

Dla menedżerów chcących podjąć wyzwanie prowadzenia projektu interimowego, w ramach Projektu przewidziane są 6-miesięczne pełnopłatne projekty testujące w przedsiębiorstwach. W ich zakresie menedżerowie zostaną przeszkoleni oraz otrzymają wsparcie Shadow Managerów.

Gdy menedżer potrzebuje wsparcia

Inwenta jako ekspert w rekrutacji na najwyższe stanowiska menedżerskie zawsze służy wsparciem Kandydatom w zakresie ich rozwoju zawodowego. Jeżeli potrzebujesz konsultacji – skontaktuj się z nami.

Jeśli masz pytanie dotyczące naszych usług

Wypełnij dane kontaktowe, a oddzwonimy lub odpiszemy.


 

Zapisz się na newsletter Inwenty

Bądź na bieżąco z naszymi promocjami, konferencjami i ofertami pracy.

 
 
 

Zostań Interim Managerem 
> dowiedz się więcej

Wyślij CV