Warsztaty HR historia

Poniżej prezentujemy tematykę spotkań w ramach cyklu WARSZTATY HR, które dla Państwa zrealizowaliśmy.

Jeżeli któryś z poniższych tematów zainteresował Państwa i chcielibyście Państwo uzyskać więcej informacji na jego temat - zapraszamy do kontaktu z naszymi Konsultantami.

Spotkania 2013:

Nowe rozwiązania w projektach Outplacement.

19 listopada br., g. 14:00 - 16:00

Podczas warsztatu będą Państwo mieli okazję zapoznać się ze specyfiką wdrażania projektów typu Outplacement w organizacji. Poruszone zostaną takie zagadnienia jak:
  • zagrożenia związane ze zwolnieniami oraz sposoby radzenia sobie z nimi;
  • dostępne formy wsparcia firmy na różnych szczeblach - nie tylko dla osób zwalnianych;
  • różne formy procesu outplacement a także -
    narzędzia stosowane w outplacemencie, w tym:
  • nowatorskie rozwiązania w zakresie wsparcia kadry zarządzającej objętej programem derekrutacji.

AC/DC - Jak zbudować zespół Asesorów wewnętrznych do projektów AC/DC w organizacji?

24 października br., g. 14.00 - 16.00

W trakcie spotkania zostaną poruszone m.in. następujące zagadnienia w zakresie budowania zespołu Asesorów wewnętrzych do projektów AC/DC:
  • Diagnoza potrzeb organizacji w zakresie włączania zasobów pracowniczych do wewnętrznych procesów AC/DC;
  • Efektywne wykorzystanie potencjału kadr w procesach rozwojowych i rekrutacyjnych w firmie;
  • Na co zwrócić uwagę przy zaangażowaniu kadry mającej wpływać na dalsze ścieżki rozwoju pracowników i grup talentów w organizacji;
  • Kalibracja asesorów, podnoszenie wiedzy teoretycznej i praktycznych kompetencji w zakresie projektów AC/DC.
Zarządzanie wiekiem w organizacji – od czego zacząć? 26 września br., g. 14.00 - 16.00 We współczesnym świecie następują znaczące zmiany demograficzne. Głównie
spowodowane są one stale postępującym zjawiskiem starzenia się społeczeństwa, wydłużeniem przeciętnego czasu trwania życia, spadkiem przyrostu naturalnego, a co się z tym wiąże, zmianą modelu rodziny. Według prognoz, odsetek osób w wieku emerytalnym (60 lat i więcej dla kobiet oraz 65 lat i więcej dla mężczyzn) do 2050 roku w skali światowej wzrośnie z 11% do 25%, natomiast w samej Europie z 27% do 51%.

W lutym 2013 roku Rządowa Rada Ludnościowa opublikowała Założenia Polityki Ludnościowej. Od 2021 r. zmniejszać będzie się liczba ludności w wieku produkcyjnym. Obciążenie demograficzne ludności w wieku produkcyjnym wzrośnie znacząco: współczynnik obciążenia w wieku nieprodukcyjnym wzrośnie w latach 2010-2035 z 55 do 74. W latach 2010‐2035 udział ludności w wieku 60+/65+ w strukturze ludności wzrośnie z 16,8% do 26,7%, w tym w miastach z 17,6% do 27,8%, a na wsi do 25,2%. W roku 2035 liczba ludności w wieku poprodukcyjnym zbliży się do liczby ludności w wieku produkcyjnym.
Statystyki są nieubłagane i dotyczą one zarówno Polski, Europy, jak i świata.
Przygotowanie się przedsiębiorstw i społeczeństw do tak ogromnych wyzwań jest przedmiotem badań i szukaniem rozwiązań w tej sferze życia.

W przedsiębiorstwach coraz częściej mówi się o zarządzaniu wiekiem i przygotowaniu narzędzi pomagających w zrozumieniu tych procesów.

Wychodząc naprzeciw wyzwaniom, pojawia się dużo opracowań i narzędzi dla przedsiębiorców i działów HR z radami i sugestiami do pracy nad zarządzaniem wiekiem. Problem będzie dotyczył i już dotyczy, zarówno małych jak i dużych firm.
Diagnoza i przygotowanie przedsiębiorstw powinno się rozpocząć właściwie od sporządzenia, bądź dostosowania kierunków rozwoju, strategii organizacji od strony wszelkich zasobów. Kapitał ludzki jest zwykle najtrudniejszym do zaplanowania, jednocześnie jest podstawą do budowy wszelkich aktywności firmy.

Poświęcenie uwagi zagadnieniom zarządzania wiekiem staje się zatem obszarem, któremu warto poświęcić już teraz czas i starannie zaplanować strategię rozwoju kapitału ludzkiego w naszych firmach.

W czasie spotkania zostaną poruszone najważniejsze kwestie związane z tematyką zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwie.

Nowe rozwiązania w projektach Outplacement

11 czerwca 2013

g. 14.00-16.00

Podczas warsztatu będą Państwo mieli okazję zapoznania się ze specyfiką wdrażania projektów typu Outplacement w organizacji. Poruszone zostaną takie zagadnienia jak:

  • zagrożenia związane ze zwolnieniami oraz sposoby radzenia sobie z nimi;
  • dostępne formy wsparcia firmy na różnych szczeblach - nie tylko dla osób zwalnianych;
  • różne formy procesu outplacement a także -
  • narzędzia stosowane w outplacemencie, w tym:
  • nowatorskie rozwiązania w zakresie wsparcia kadry zarządzającej objętej programem derekrutacji.

Zasady współpracy z Interim Managerem

czerwiec 2013

g. 14.00-16.00
Praktyczne wskazówki dla firm, które zdecydują się na projekt interimowy. Podczas spotkania będą Państwo mieli okazję dowiedzieć się więcej na temat realizowanego przez Inwentę i Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) projektu „Interim Management - nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą".
Warsztat LMI "Czasu się nie znajduje, czasem się dysponuje"

09 Kwietnia 2013

14.00-16.00

Czy jesteś pewien, że Twój zespół wykorzystuje posiadany czas pracy w 100% efektywnie? Czy wiesz, co oznacza i jak doprecyzować siebie oraz swój zespół? Co może grozić, gdy źle ustalisz priorytety i popełnisz błędy przy planowaniu swojej pracy?

Inwenta we współpracy z LMI zaprasza Państwa na spotkanie w ramach Warsztatów HR, prezentujące skuteczne instrumenty zarządzania sobą w oparciu o metodologię Leadership Management International.

Zachęcamy do udziału wszystkie osoby zarządzające organizacjami oraz zespołami, mające wpływ na planowanie własnych działań oraz delegowanie zadań swoim współpracownikom. W trakcie warsztatu przedstawiamy Państwu konkretne rozwiązania i narzędzia ułatwiające codzienne funkcjonowanie w wielozadaniowej rzeczywistości biznesowej.

Podczas spotkania będą mieli Państwo możliwość zapoznania się z metodami wspierania efektywności personalnej i organizacyjnej. Wraz z Trenerem, Uczestnicy będą starali się wspólnie znaleźć odpowiedzi na pytanie: „Co, kiedy i w jaki sposób należy robić?". Spotkanie pozwoli Państwu zrozumieć mechanizmy, które nami kierują w planowaniu zadań i nadawaniu im priorytetów.

Podczas spotkania Goście będą mieli okazję poznać odpowiedzi na następujące pytania:

• Dlaczego stare modele zarządzania oraz nasze przyzwyczajenia są często niewystarczające do tego, aby efektywnie pracować?
• Co to znaczy doprecyzować siebie i zespół do wykonania zadania?
• Jak planować miesiąc, tydzień oraz konkretny dzień pracy, aby prawidłowo ustalać priorytety?
Uczestnicy przejdą test samooceny w zakresie zarządzania sobą.

Warsztaty poprowadzi Trener LMI Elżbieta Mądra.

 28 lutego br. (czwartek), godz. 14-16

Nowe rozwiązania w projektach Outplacement

Podczas warsztatu będą Państwo mieli okazję zapoznania się ze specyfiką wdrażania projektów typu Outplacement w organizacji. Poruszone zostaną takie zagadnienia jak: zagrożenia związane ze zwolnieniami oraz sposoby radzenia sobie z nimi; dostępne formy wsparcia firmy na różnych szczeblach - nie tylko dla osób zwalnianych; różne formy procesu outplacement a także - narzędzia stosowane w outplacemencie, w tym nowatorskie rozwiązania w zakresie wsparcia kadry zarządzającej objętej programem derekrutacji.

14 lutego br. (czwartek), godz. 14-16

Interim Management alternatywą pracy etatowej dla kadry menedżerskiej

W trakcie spotkania zostaną przedstawione możliwości i korzyści dla firm korzystających z nowoczesnych form zatrudniania takich jak interim management. Goście dowiedzą się m.in.: jak wdrożyć elastyczne formy zatrudnienia; w jakim celu się je stosuje; jak skutecznie obniżyć koszty pracownicze; a także jak można wesprzeć swoją organizację w sytuacji kiedy standardowe metody zawodzą. Zachęcamy do poznania aktualnych trendów we współpracy z kadrą menedżerską, które są powszechnie stosowane na rynkach zachodnich.
Spotkanie poprowadzi Agnieszka Śmidowicz, Starszy Konsultant w Inwencie, ekspert w rekrutacji Interim Managerów i wspieraniu organizacji w doborze rozwiązań HR, oraz Roman Wendt, zawodowy Interim Manager, Prezes Stowarzyszenia Interim Managers (SIM).


24 stycznia 2013

(czwartek)

godz. 14-16

ABC Projektów AC/DC

Warsztat poświęcony będzie podstawom tworzenia i prowadzenia projektów badania kompetencji metodą Assessment/Development Centre. W jakich sytuacjach firmy stosują AC/DC? Czym się różnią te dwie metody? Jakie są kluczowe założenia metodologiczne? Jak zaplanować projekt AC/DC? Warsztat poprowadzi Agnieszka Pogorzelska - Starszy Konsultant w Inwencie, która odpowie na Państwa pytania dotyczące projektowania i wdrażania standardowych oraz bardziej złożonych projektów oceny i rozwoju kompetencji.

Spotkania 2012:

16 listopada 2012

(piątek) g.14.00-16.30

Zasady współpracy z Interim Managerem

Praktyczne wskazówki dla firm, które zdecydują się na projekt interimowy. Podczas spotkania będą Państwo mieli okazję dowiedzieć się więcej na temat realizowanego przez Inwentę i Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) projektu „Interim Management - nowość w zarządzaniu wiekiem i firmą".

26 października 2012

(piątek), g.14.00-16.30

Nowe Rozwiązania w projektach Outplacement

W trakcie spotkania zostaną omówione następujące tematy:

  • Zagrożenia związane ze zwolnieniami i jak sobie z nimi radzić
  • Formy wsparcia dla organizacji na różnych szczeblach - nie tylko dla osób zwalnianych
  • Proces outplacement - zróżnicowanie form
  • Narzędzia stosowane w outplacemencie - metodyka pracy
 

25 października 2012

(czwartek), g.14.00-16.30

 

Zróżnicowanie rodzajów projektów Assessment Centre/ Development Centre na obecnym rynku pracy

W trakcie spotkania zostany omówione następujące tematy:

  • Development Centre kiedyś i dziś - zmiany w podejściu i prowadzeniu procesu
  • Zróżnicowanie form Development Centre - rynkowe studia przypadków
  • Zróżnicowanie zadań stosowanych w Development Centre
  • Asesorzy - zmiana roli i rozszerzenie funkcji
  • Zróżnicowane formy raportów indywidualnych i zbiorczych po Development Centre

 

28 września 2012

(piątek),

g. 14.00-16.30

Zarządzanie sprzedażą w warunkach kryzysu

Na spotkaniu omówione zostały następujące tematy:

  • Proces sprzedaży w trudnych czasach- ewolucja, czy rewolucja?;
  • Oczekiwania klientów a oferta i zachowania handlowców - inne czy ta sama droga;
  • Kosztowne błędy zespołów handlowych;
  • Strategie na unikanie błędów sprzedażowych;
  • Strategia największej efektywności - jak ją osiągnąć.

Jeżeli zaciekawił Państwa temat wrześniowych Warsztatów HR i chcieliby Państwo dowiedzieć się więcej na temat zarządzania sprzedażą w trudnych czasach, zapraszamy do kontaktu z Aleksandrą Anklewicz: aleksandra.anklewicz@inwenta.pl, 22 50 234 70.

 

22 czerwca 2012, g.13.00-16.30

Popołudniowa prezentacja na temat projektów Assessment/ Development Centre, przybliżenie tematyki projektów badania i oceny kompetencji pracowniczych i ich zastosowania w różnych przypadkach

Podczas spotkania Goście mieli okazję dowiedzieć się m.in.:

  • O najnowszych trendach w projektowaniu i zastosowaniu projektów Assessment/Developoment Centre;
  • O tym co decyduje, że projekt jest dobrze zaprojektowany, dostosowany do firmy oraz skutecznie odpowiada na potrzeby organizacji;
  • O korzyściach płynących z przeprowadzania projektów, zarówno dla organizacji jak i pracowników biorących w nich udział.
18 maja 2012, g.13.00-16.30

Popołudniowa prezentacja z zakresu technik rekrutacyjnych, w tym rekrutacji Interim Managerów.

Spotkanie było poświęcone technikom rekrutacyjnym Interim Managerów. Nasi Goście mieli okazję porozmawiać z doświadczonymi Konsultantami, specjalizującymi się w przeprowadzaniu procesów rekrutacyjnych na stanowiska najwyższego szczebla, w tym także w doborze Interim Managerów. Gościem specjalnym spotkania był ekspert, Interim Manager, który opowiedział o specyfice zawodu oraz realizowanych projektów z perspektywy praktyka. Podczas spotkania Goście mieli okazję dowiedzieć się m.in.:

  • Kim jest Interim Manager,
  • Jak szukać na rynku tego rodzaju wysoko wykwalifikowanych specjalistów, oraz
  • W jakim celu i na jakich warunkach się z nimi współpracuje.
13 kwietnia 2012, g.13.00-16.30             

Pierwsze spotkanie, 13 kwietnia br. poświęcone było fragmentowi pełnowymiarowego (dwudniowego) szkolenia z zakresu Zarządzania przez cele, tj. wyznaczania celów i efektywnej ich realizacji.

Opis szkolenia: Proponowany warsztat praktyczny dla menadżerów ma na celu rozwój umiejętności w zakresie wyznaczania celów SMART w oparciu o cele strategiczne organizacji. Podczas zajęć uczestnicy uczą się przekładania celów strategicznych na cele zespołu i cele indywidualne poszczególnych pracowników. Uczą się jak zweryfikować w rozmowie z pracownikiem prawdopodobieństwo realizacji postawionych celów (model OTIUM) . Warsztat uczy precyzowania wskaźników mierzalności celów (również w obszarach miękkich) i obrazuje od czego zależy zaangażowanie zespołu w ich realizację. Podczas zajęć uczymy jak rozmawiać o celach biznesowych przez pryzmat rozwoju pracownika. Uczestnicy uczą się jak prowadzić efektywne rozmowy pracownikami na etapie stawiania celów i podczas ich realizacji. Warsztat rozwija jednocześnie umiejętności związane z delegowaniem zadań i uprawnień pracownikom.

 

 

Jeśli masz pytanie dotyczące naszych usług

Wypełnij dane kontaktowe, a oddzwonimy lub odpiszemy.


 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Inwenta Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w celu otrzymywania informacji o produktach i usługach Inwenty (newsletter), w tym zaproszeń na wydarzenia oraz informacji związanych z tematyką HR, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. Zasady przetwarzania danych można przeczytać pod adresem: (kliknij)

Zapisz się na newsletter Inwenty

Bądź na bieżąco z naszymi promocjami, konferencjami i ofertami pracy.

 
 
 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Inwenta Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w celu otrzymywania informacji o produktach i usługach Inwenty (newsletter), w tym zaproszeń na wydarzenia oraz informacji związanych z tematyką HR, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. Zasady przetwarzania danych można przeczytać pod adresem: (kliknij)