Ocena 360°

Ocena 360°, to narzędzie służące do pomiaru różnych obszarów działania jednostek lub grup w organizacji. Oparta jest na pozyskiwaniu informacji zwrotnych na temat pracownika z wielu źródeł, poprzez ocenę jego kompetencji i jakości pracy nie tylko przez bezpośredniego przełożonego, ale także przez klientów, kolegów na podobnych stanowiskach, współpracowników oraz bezpośrednich podwładnych.

Skonsolidowane dane z różnych grup często porównywane są również z samooceną osoby ocenianej. Ocen dokonuje się przy pomocy specjalnie skonstruowanych kwestionariuszy, najczęściej recenzując konkretne zachowania z zakresu określonej kompetencji, posługując się różnorodnymi skalami liczbowymi. Oceny są najczęściej anonimowe, a osoba oceniana dostaje wyniki w postaci uśrednionej. Nowatorskim podejściem do metodologii oceny 360° jest przeprowadzanie całego procesu przy pomocy wywiadów pogłębionych. Ocena 360° najczęściej przeprowadzana jest wśród kierowników liniowych oraz kadry zarządzającej.

Ocena 360° ma zastosowanie w:

  • badaniu opinii o pracowniku;
  • procesach kształtowania liderów;
  • ocenie potencjału i monitorowania rozwoju osobistego;
  • budowaniu zespołu;
  • ocenie efektywności szkoleń;
  • planowaniu potrzeb szkoleniowych;
  • planowaniu awansów i kadr rezerwowych.

Realizowane przez zespół Inwenty projekty Oceny 360° obejmują:

  • wyłonienie kompetencji i obszarów badanych tą metodą;
  • dobór i przygotowanie kwestionariuszy;
  • organizację i przeprowadzenie procesu oceny (metodą ankietową, wywiadem lub komputerowo);
  • opracowanie wyników procesu w formie raportów indywidualnych;
  • opracowanie raportu zbiorczego;
  • udzielenie informacji zwrotnej uczestnikom sesji.

Korzyści ze stosowania Oceny 360° dla Pracodawcy:

  • poprawa jakości pracy;
  • przy stosowaniu cyklicznym można monitorować zmiany w ocenie zachowania pracownika;
  • umożliwienie pracownikom otrzymania informacji z otoczenia;
  • tworzenie profesjonalnego i zmotywowanego do pracy zespołu;
  • możliwość wykorzystywania wiedzy pochodzącej z Oceny 360o przy ocenie okresowej pracowników;
  • możliwość wykorzystania wiedzy pochodzącej z Oceny 360o przy projektowaniu dostosowanych do potrzeb pracowników projektów szkoleniowych;
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy o dojrzałej kulturze organizacyjnej;
  • poprawa komunikacji między pracownikami;
  • zwiększenie motywacji zespołu.

Korzyści z uczestnictwa w Ocenie 360° dla Pracownika:

  • uzyskanie informacji o postrzeganiu swojej osoby przez otoczenie;
  • wykorzystanie informacji do rozwoju zawodowego i osobistego;
  • możliwość porównania ocen swojego zachowania w różnych obszarach organizacji;
  • poznanie mocnych stron i obszarów wymagających poprawy;
  • otrzymanie rekomendacji związanych z dalszym rozwojem zawodowym;
  • możliwość poprawienia jakości swojej pracy;
  • poprawa komunikacji pracownika z otoczeniem.

Jeśli masz pytanie dotyczące naszych usług

Wypełnij dane kontaktowe, a oddzwonimy lub odpiszemy.


 

Zapisz się na newsletter Inwenty

Bądź na bieżąco z naszymi promocjami, konferencjami i ofertami pracy.